Βασικές ειδικότητες και δεξιότητες σε ζήτηση στον τουριστικό τομέα. Οι εργαζόμενοι στον τομέα της εξυπηρέτησης πελατών (π.χ. σερβιτόροι, μάγειρες, μπάρμαν κ.λπ.) αντιπροσωπεύουν σχεδόν μισές από τις θέσεις εργασίας στον τομέα του τουρισμού (~47%), ενώ οι κορυφαίες δεξιότητες που επιθυμούν οι εργοδότες, σύμφωνα με τα δεδομένα των online αγγελιών, είναι η ομαδικής δουλειά (10%), η προσαρμοστικότητα (42%) και η εξυπηρέτηση πελατών (40%).
Βασικές ελλείψεις σε ειδικότητες και δεξιότητες στον τουριστικό τομέα Βάσει μελετών / ερευνών αλλά και τοποθετήσεων βασικών φορέων και οργανισμών του τουριστικού τομέα, εκτιμάται ότι υφίσταται υστέρηση των τουριστικών ΜΜΕ ως προς τις ψηφιακές δεξιότητες των εργαζομένων τους, ενώ παράλληλα εντοπίζονται ελλείψεις σε 3 τουριστικούς τομείς / κλάδους (φιλοξενία, μαρίνες, αερομεταφορές) και 6 επιμέρους ειδικότητες.
Φιλοξενία
• Υπεύθυνοι τιμολογιακής πολιτικής (Revenue Managers)
• Υπεύθυνοι βιώσιμης ανάπτυξης (Sustainability Managers)
• Υπεύθυνοι διαχείρισης κρατήσεων μέσω μηχανών κρατήσεων
Αερομεταφορές
• Εργαζόμενοι με προηγμένες γνώσεις κυβερνοασφάλειας
Μαρίνες
• Υπεύθυνοι βιώσιμης ανάπτυξης (Sustainability Managers)
• Ειδικοί σε θέματα ψηφιακού marketing